Rabu, 13 Ogos 2014

Tak lengkap

Ada ja benda tak lengkap. Ni yang aku malas nak dduk rumah nie ada ja bnde tak kena. Masalahnya mak aku ni berani ngan aku ja. Aku buat semua tak kena bila adik bradik lain buat senyap ttup mata. Aku pikir sebab aku tngh blajar ja xda kewangan tetap still lg berharap ngan fmly. Klau tak dah lama aku blah dri terengganu ni. Klau aku blah aman kot rumah ni takyah nak beleter ker apa ker.

Contoh terdekat kerja. Bila cuti ja msti suruh cri kerja. Aku tau tu mmang wajib tp agak2 lah cuti tak smpai 1 2 bulan suh cari kerja gak. Abg aku cuti 4 bulan ada dia suh cri kerja? Senyap ja tak pernah kerja pun aku ja yg slalu cuti cri kerja. Tp yg jd msalah time cuti pendek susah orng nak ambik kerja. Pstu mak aku ni mula lah bising dduk rumah tido tak buat apa.

Pagi tadi aku dah kemas rumah sapu mop lagi ada juga bnde nak bising kan dia. Pasal air panas dlm machine kering. Mentang2 aku sorang ja yg dduk kat rumah spanjang hari tak semena mena aku yg kna tuduh pandai habiskan taknak isi. Fuck gila aku tak pernah sentuh pun machine tu nk buat air tadi siap topup air masak lg klau lah aku tau machine tu xda air aku dah letak dah aku bukan malas sngt pun. Tapi tu lah dari air smpai cawan tak basuh aku juga yg di tuduh. Stiap kali aku minum aku basuh kot tu yg adek aku tu minum pastu bla cmtu xnak plak marah aku juga yg tak buat yg kena.

Itu lah nampak sngt aku klau dduk kat rumah buat lah baik mana orng tak nmpak. Msti cri silap aku. Malam raya aku taknak ungkit lah saper ja kemas rumah. Aku ja rasa rumah sepah and yg selama ni tak kemas aku nak ambik hati kemas lah yg lain syok tngok korea. Ada orng nampak aku buat apa? Serabut lah dduk rumah ni.

Kadang2 rasa mcm dianak tiri pun ada. Aku ckap mna ada nak dngr.bila ckp demam mna ada nak layan suh cri panadol ker ubat ker. Bila ckp sakit situ sini lagi lah. Kenapa lah tuhan x bagi aku sakit yg teruk? Biar dorng nmpak kewujudan aku dlm rumah ni. Mybe tuhan nak aku sabar dgn bnde kecik.

Rindu arwah tok aku. Tok aku layan lebih dari mak aku layan. Selalu ja tnggu aku balik tunggu aku cuti slalu teringatkan aku. Tapi biasalah manusia masa dia ada aku tak nampak pun semua tu. Bila dah takda baru aku tahu bertapa besarnya apa yg dia buat kat aku.

Tak sabar aku nak tnggu habis belajar akhir tahun ni. Aku nak blah dri terengganu cari kerja kat luar nnti aku xda  aman lah rumah ni.

0 ulasan:

Catat Ulasan