Selasa, 12 Ogos 2014

Persisiran air

Terengganu negeri kelahiran aku. Sebenarnya aku kurang sangat terengganu ni mungkin aku dari kecik pindah smpai besar pindah randah lagi, sampai kawan pun kenal kejap2 ja last2 dag besar panjang xder kawan. Semua kawan kolej ja aku ada sekolah kerja ada lah 2 3 orng sedih

Terengganu awek lawa2 tapi pikiran kebanyakkan semua minat yg ada motor cakap nak besar2 ja. Klau kat sekolah ker kg ker fb ker bnde yg selalu dorang cakap pasal kahwin itu ja mna2 sama ja.mungkin yg tak pernah keluar dari terengganu yang sikap mcm ni. Yg selalu keluar merantau pemikiran dorang lain.

Terengganu bnyk tempat best2 untuk lega kan minda even tepi rumah aku pun pantai lawa dah buat aku aman segar, tapi biasalah sebut terengganu tempat lawa pun jadi hodoh klau perangai orng muda ni tak kuar dari terengganu. Perangai sama ja suka merempit gangster bila nak maju? Jamuan hari raya pun mb ckp rempit ni menyusahkan prengg sana prengg sini bodoh.

Terengganu makanan jgn cakap lah mahal hahahaha tapi lubuk makanan best ini lah dia. Makanan ja buat aku bangga kat terengganu ni. Keropok, coconut shake, seafood, sarapan...perghhh best 10 bintang

Terengganu dah bnyk mall nak naik aku harap terengganu maju dri segi budaya orng muda ni jgn kolot sngt. Takut nak berubah. Sampai bila? Kita x maju klau bangunan ja tinggi tp otak cetek. Aku cakap ni pun sebab aku tahu budaya sini mcm mana.

Terengganu mcm mana pun still lagi terselamat pure culture melayu tu. Pergi jelajah tmpt lain dah susah nk nampak sifat melayu tu setuju?

Aku nak kuar dari terengganu bukan aku x cinta tp dah dduk terengganu takkan xnak kuar dari terengganu. Mcm dah dlm tempurung kuar dari tempurung ada baldi hahaha. #Offtopic

0 ulasan:

Catat Ulasan