Sabtu, 22 Oktober 2016

22 oktober

Harini lain macam, nak bangun pagi berat je. Kat tempat kerja pulak berlambak kerja bos xda satu hari, mmang aman xda dngr gaduh hari2, aku siapkan kerja and bg balance untuk lpas lunch. Klau siapkan semua bosan lah aku lepas lunch.

Dia start 30 minit nak balik, boss aku ttba ada kt office dia relex xda tegur, aku mcm biasa muka letih dgn mata kuyu tanda relex xda masalah, pastu ttba boss aku bg "dam ular" tahu? Box games  ada dam haji saidina apa lancau semua tu la, dia suruh aku scan and besarkan dari saoz asal. Mata aku tngok jam ada 15 minit sebelum aku cabut pulang, jeng jeng komputer problem nak render bende besar berat so tunggu lama smpai 6 stengah baru aku balik,

Smntara nak masuk kreta officemate aku call kereta xdpt hidup, aku kejar nak pergi tolong, sampai2 pomen dah ada siap tukar bateri baru, ok aku cek semua okay baru aku blah, yelah aku tahu skit psal2 kereta.

Sampai rumah, cousin aku tegur, kereta ko rosak tu ada bende tercabut. Dia ckp lower arm kreta tercabut, aku cek dalam kepala takkan masuk bengkel lg aku nak balik terengganu malam ni. Aku cek tengok xda apa2,

Nenek tegur lewat balik, pastu aku ckp ye kerja bnyak, and baru aku gitau aku balik terengganu malam ni isnin bru aku balik pahang. Dia ckp okay kim salam mama papa. And cousin aku lg sorang ckp pakcik aku mengamuk dari pagi masuk berkurung dalam van aku.

Aku letih harini. Selamba aku jalan tngok dalam van mmang ada dia, dia kunci dari dalam. Aku bukak aku x pikir panjang aku cakap ko nak mampus? Ko keluar skarang apa ko buat dalam van aku, dia suh hntr ke kedai jahit nk jahit barang dia orng lain xnak layan dia lari masuk dalam van dgn niat aku boleh hntrkan lah. Tp silap angin aku x betul harini. Aku spak dia aku tampar2 dia nangis xnak keluar jugak. Nenek ngan yg lain diam x berani nak tegur. Aku bg last warning aku masuk dalam tukar baju ko tak keluar lg aku terajang keluar.

Siap tukar baju nak meniaga aku tengok dia ada kat dalam lagi x keluar. Kali ni mampus, aku tarik dia sampai jatuh aku campak beg dia kt luar dia menjerit sakit! Aku x hirau aku tampar bagi diam, dia makin memekak, aku cepat start enjin aku reverse sampai luar pagar, aku tengok dia mengesot nak lari, aku turun aku rampas beg dia buang jauh2 pastu dia mengamuk, dia cari beg dia, aku pun blah keluar.

Aku silap! aku harap pak ngah okay. Dia tunggu aku dari pagi aku layan dia macam babi. Sorry

0 ulasan:

Catat Ulasan