Sabtu, 8 Ogos 2015

Malay typical

Kenapa kau nk jadi melayu biasa,  sedangkan kau ada pilihan sama ada nk berubah ikut gaya barat,timur,utara, selatan  atau berubah buang tabiat buruk yang biasa kamu buat.
 
"biasa melayu" kenapa aku cakap melayu sebab boleh katakan sepanjang aku hidup 23 tahun semua melayu yang biasa buat bende mcm ni. Tak tahu la kalau ada korang yang penah jadi dengan bangsa lain.

Aku paling takut nk janji bende yang aku tak kofiden boleh buat.  Aku takkan cakap tidak.  Aku akan cakap, aku cuba buat. Once aku x buat. Orang akan mengata.  Ah ko mntak tolong pun tak boleh.  Suruh buat sikit pun tak dapat.  Cuba korang fikir,  kalau aku cakap "okay aku janji aku buat" tp ko tak kofiden boleh buat. Once u fail nk kotakan janji.  Orang akan ckp "macam ni la dah janji tak buat.  Baik tak payah janji buat sakit hati je".  Dan bila ko tak janji dan xnak cuba pun tolong.  Orang akan cakap "pergi mati la mintak tolong pun tak boleh apa lah bla bla bla...

Typical malay.  Sebenarnya apa pun kamu buat bila bende tu x puaskan satu pihak akan wujud la perkara macam tu.  Typical malay ni hanya ada satu motif once dia mintak tolong means dia nk benda tu menjadi or berjaya.  Senang cakap dia paksa kau untuk tolong or apa2 ja.  Takda istilah "mintak tolong" even dia gunakan mintak tolong sebenarnya xda pun.  Berubah lah setan.

0 ulasan:

Catat Ulasan